luni, 5 aprilie 2010

Leapşa credinţei...

Am furat o leapşă, sincer nici nu mai ştiu de la cine. Ideea e următoarea


1) Dupa Marturisirea Ortodoxa, pacatele grele sunt 7 si anume: mandria, iubirea de argint, desfranarea, invidia, lacomia, mania, lenea. Care din cele 7 pacate le ai in prezent?
Cred că toţi am făcut toate păcatele astea, şi le facem vrând nevrând şi în prezent.
2) Din pacatul lacomiei se nasc, pofta trupeasca, petrecerile necuviincioase, betia etc. Cat de destrabalat si necuviincios ai fost in ultimul timp?
Pofta trupească, nene, am prieten de un an de zile, se rezolvă. Deci nu e destrăbălare,da? Aşa, cât despre petreceri necuviincioase şi beţii nu merci. Dureri de cap? Iarăşi nu merci.
3) Viciul este si el considerat un pacat frecvent. Ce vicii pacatoase ai si daca intentionezi sa renunti la vreunul?
Fumez cam aşa ca tractoriştii.
4) Sfanta Scriptura are cuvinte foarte aspre pentru pacatul lenei sau trandaviei. Esti de acord cu Sf. Apostol Pavel care spune: “Daca cineva nu vrea sa lucreze, acela nici sa nu manance”?
Corect. E evident că în lumea de azi dacă nu munceşti eşti 0. Parlamentarii se exclud.
. 5) Dupa cum stiti, ispitele vin de la diavol sau de la cei cu care convietuiesti. Ai fost ispitit de vre-o persoana sa savarsesti un pacat?
Pe principiul hai că e ultima oară, am călcat-o de destule ori pe bec.

6) Minciuna face parte din pacatele strigatoare la cer. Care a fost cea mai grava minciuna graita?
Doar minciuni de...salvare, să le zic aşa.
7) Toti au furat in viata lor cate ceva ( de exemplu, eu furam pe fiecare an, mere verzi din gradina vecinului). Ce poti spune despre tine in aceasta privinta?
Nu am făcut asta niciodată.
“Sa nu preacurvesti!”, spune una din cele 10 porunci. Tu ti-ai dorit sau ti-ai inselat partenerul vreodata?
Partenerul actual?Nu. Şi nici nu am de gând.
9) Deznadejdea in fata momentelor grele din viata ta te face cateodata sa te indoiesti de iubirea divina. Ai avut asemenea momente, ti-ai dorit vreodata moartea?
Oricine spune la un moment dat că vrea să se ducă naibii, dar pe bune aşa, nu am gândit asta niciodată.
10) Iertarea aproapelui tau , este una din indemnurile bisericii. Ne vei ierta impertinenta sau pacatul de a-ti trimite un asemenea gen de leapsa?
Deja exagerezi. 




Şi ştii ce rămâne în final? Credinţa...ea nu trebuie să plece...

Un comentariu:

realbadpisy spunea...

scri frumos asa ca te-au adaugat si eu in lista mea.