marți, 23 august 2011

Cum ar trebui sa arate un blog

Acum ca tot mi-a venit cheful de scris. Am tot fost intrebata, chiar si azi, de EL, cum ar trebui sa arate un blog dpdv al aspectului. Si atunci mi-am zis ca poate-ar trebui sa rezum niste idei.

 TEMPLATE-UL

Din punctul meu de vedere ar trebui sa fie cit mai simplu. Scrisul negru pe alb(nu am nimic cu alte culori, dar sa fie clare. Galbenul spre exemplu nu e clar), fundalul de preferat sa fie fara poze deoarece ma incurca big time la citit! Ideea e de fapt ce scrii, articolele, limbajul pe care-l folosesti, nu bulinele/funditele/inimioarele/pisicutele de pe background. Stick to it!!

 BUTOANELE

De preferat sa fie accesibile butoanele de genul "Lasa un comentariu", "Aboneaza-te prin e-mail", casuta de search, locul unde ai scris despre schimburile de link-uri/bannere-si anume daca le accepti sau nu, care este politica ta privind aceste lucruri si asa mai departe.

 GADGETURILE INUTILE

Pozele cu pisicute, sagetile in fel si fel de forme, fel si fel de bannere cretine, poze cu lasati un comment si astfel de chestii mi se pare inutile, si ma vor face-n cele din urma sa ies de pe pagina ta, care se incarca muuuuult prea greu din cauza acestor minunatii!!!

 MUZICA

Nu vreau sa ascult muzica ta, serios. Eu de obicei cand navighez pe net propria mea muzica rage din boxe sau de la tv. Sau cand nu ascult muzica (pentru ca nu sunt singura-n casa si e prea seara si ceilalti dorm)
 s-ar putea sa ma deranjeze/sperie. Inteleg, vrei sa ne arati melodia ta preferata. E ok, dar e enervant ca eu sa dau pe pauza player-ul tau de fiecare data cand dau "older posts".Din nou, asta ma va face sa nu te mai citesc. Nu sunt lucruri care sa le impartasesti cu straini, in fond. E muzica ta, dar noi nu suntem la fel, deci foarte probabil sa nu-mi placa!


 BLOGROLL-UL

Parerea mea este ca trebuie foarte bine delimitat pe categorii. Bloguri pe cutarica tema, bloguri pe tema ailalta si tot asa, in functie de preferintele tale si de link-urile pe care le-ai adaugat. De asemeni, toti avem link-uri cu care "ne-am ales"in urma unor link exchange-uri, adica schimburi de favoruri si pe care nu neaparat le citim, sau le citim foarte rar. Ei bine, consider ca trebuie o categorie de blogroll pentru acestea, pentru a naviga mai usor printre celelalte pe care chiar le citesti.

De asemeni, eu verific constant blogroll-ul ca sa vad daca toti cei pe care-i am, ma mai au si ei la randul lor. Desigur, am si blog-uri pe care le citesc "din umbra"si le am in blogroll desi ei nu fac acelasi lucru.


 DACA AM NEVOIE DE TINE, CE FAC?

Arata-mi un loc unde sa ma duc ca sa gasesc o adresa de mail, un contact, un Facebook, prin urmare o metoda prin care sa te pot gasi in cazul in care vreau sa te felicit/injur/propun o colaborare. Bineinteles, nu trebuie sa folosesti adresa ta personala, iti poti crea una in conformitate cu blog-ul.


ETICHETE


 Sa presupun ca ai un blog de gadget-uri, haine, whatever. Fa etichete simple: "maieuri", "tricouri", "fuste"si so on. La fel si daca ai un blog in care pur si simplu tratezi mai multe subiecte. Gaseste cateva categorii in care sa-ti incadrezi posturile. Precum :"poze", "personale", "toamna". Ma rog, astea-s doar niste exemple, you see my point.


BANNER-UL PERSONAL SI PAGINA DE FACEBOOK/TWITTER

 E ok sa ai banner-ul tau afisat si dedesubt un cod, in cazul in care cineva doreste sa ti-l "gazduiasca"pe blog. Daca nu va fi la vedere, crede-ma, nu vrei primi un mail cu rugaminti insistente sa-i dai codul ca vrea sa-ti faca reclama si nu stie cum. Ajuta-ma sa ajung si pe pagina ta de Facebook sau Twitter (pagini care sunt foarte importante pentru un blog-sunt o sursa de reclama!!!).

 RECLAMELE AIUREA

Bun, inteleg, multi dintre voi ati ales reclamele ad-sense la voi pe blog. Dar mie nu mi se pare ok ca in timp ce-ti citesc postul despre dragostea adevarata, sa-mi rasara vreo frumusete de reclama care ma invata cum sa-mi maresc penisul. Deci..aviz amatorilor!

 Cam atit zic eu. Daca mai ziceti si voi ceva... atat lucruri care va plac la un blog cat si lucruri care va deranjeaza..aveti casuta de comentarii la dispozitie!:)



8 comentarii:

Andra Dan spunea...

De acord! un ghid dragut pt incepatorii in ale blogurilor! Eu nu folosesc etichete si nici nu e blogrollul pe categorii, insa ideile sunt foarte utile. Treaba cu muzica respectivului e categoric prima chestie care ar trebui interzisa:)) nici eu nu suport. pup!

morphine spunea...

Eh, sunt multe chestii cu care sunt sunt nu sunt de acord:)
Imi aduc aminte de era hi5ului, le aveam cu html-ul, asa ca aveam profil incaracat,"bengos", cu brizbrizuri peste tot. Intre timp am devenit mai matura, acum totul e negru and that's all.Eh, asta probabil si pt ca nu-l folosesc deloc, dar totusi, mai vezi si acolo muzica, nelipsitele slideuri:))

Si cam asa e si cu blogul, pana experimentez, bag tot feluri de templateuri, si stiu ca pana la urma raman cu ceva alb ori negru. Desi in ultima vreme negrul ma irita.

Butonasele pe mine nu ma intereseaza, am facut blogul pt MINE (stiu e nonsens, din moment ce poate fi accesat de toti si toate).
Nu spun ca nu apreciez cand vad un nou follower(sau mai multi ca intr-un an am verificat de 3x:D), dar nu mi se pare important. Nu caut sa fiu cunoscuta,citita. Vreau doar sa scriu cateva ganduri si pareri,and that's all.

Am avut si eu muzica, cam 1 sapt.,pana mi-am dat seama ca ma deranjeaza la culme:))

Printre prea multe gadgeturi nu gasesc un blogroll sau etichete, ceea ce poate fi deranjant.

Fb, Twitter eu nu am, dupa cum ziceam e mai mult pt mine, deci ma gasesc si fara fb:))

La blogroll imi place sa fie totul la un loc-lifestyle,beauty,decoration,etc.
AND THIS WAS ME.

Ceea ce mai lipseste la tine este commentul.
Stiu ca te protejeaza, dar cuvintele de verificare ma omoara, le urasc.:))

Sau cand nu e un buton home, sau un link ceva sa ma intorc la pg initiala.

Dar cum noi oamenii nu suntem la fel, e ok ca fiecare blog sa fie cum e si posesorul, chiar daca e glitzyglam:))

Nah, ca am scris al doilea roman din istoria commenturilor by ME.

P.S.: Who is HIM?

Aliceee Traveler spunea...

Pe mine ma enerveaza si cei care pun o gramada de advertoriale (pt incepatori articole platite) atat de multe ca uneori nu mai stiu de fapt pt ce tin blogul! cand vad ca pe prima pagina sunt mai multe articole semnate cu P decat scrise si gandite de autor, schimb urgent blogul!

Asta doar asa ca de continut nu ai zis nimic :)
Sa ai o seara placuta

Mary spunea...

Foarte bun postul! Unul dintre cele mai bune pe care le-am citit pe aceasta tema

Cristina Cioba spunea...

@danube-mersi mult!:D pupici!

Cristina Cioba spunea...

@morphine-asa eram si eu cu hi5-ul..slide-uri, inimioare, fel si fel de rahaturi (mersi ca mi-ai adus aminte, sa ma uit si eu pe un profil vechi d-al meu, sa rad putin:))

mersi mult de sfatul cu commenturile, voi scoate cuvintele de protejare, chiar acum!

el e un amic:) doar atat.iubitul meu nu are blog;))

Cristina Cioba spunea...

@alicee-bine ai venit la mine pe blog, ai un blog superb!:)

de continut nu puteam sa ma leg, fiecare face ce vrea, scrie ce simte/crede/vrea. urasc si eu blogurile alea, sa stii.sunt plictisitoare, si cred ca fac reclama "subtila". ei bine, e pe fata de fapt.

Cristina Cioba spunea...

@mary-wow.merci din suflet!