joi, 4 august 2011

Despre tipare

Am auzit o chestie foarte interesantă azi, revăzând episoade din Sex and the City. Se pun niște probleme foarte interesante sometimes, în unele episoade.

 Deci: întrebarea mea acum este: avem tendința de a repeta aceleași greșeli? Avem un TIPAR când ne alegem relațiile? For instance(ca să mă și explic): avem tendința de a avea un tipar în tipii (sau tipele)of course pe care le alegem să ne fie parteneri?

Spre exemplu, gagica X l-a ales pe Y să fie partenerul ei. Y avea probleme grave (sau nu, nevermind)cu ...băutura(of course, poate fi și dependența de orice altceva, probleme de comunicare, adaptare, indiferență, so on, orice considerați voi defect). Se desparte de el și următorul se dovedește a fi la fel. De ce?

Deci, fără să dau detalii care oricum sunt irelevante, eu văd același lucru la mine. Mi se întâmplă. Avem deci un tipar...? E evident că nu vom alege tipi/e total diferiți/e...dar?

 PS-știu că viața nu-i ca-n Sex and the fucking city, dar tot ...I couldn t help but wonder...

9 comentarii:

Madalina spunea...

Acelasi lucru observ si eu la mine.Am tendinta de a repeta aceleasi greseli,desi uneori realizez ca nu e bine.
Incerc sa schimb acest lucru.

p.s.Crstina,blogul tau este foarte interesant si frumos.Imi place ca dezbati mai multe subiecte.Sa ai parte de o vacanta frumoasa si multa bafta in Scotia! >:D<

Anamaria spunea...

citesc acum o carte care dezbate acelasi subiect, care mi se pare si mie interesant. cartea se numeste "Dacă dragostea ar putea gândi. Cum să-ţi foloseşti mintea pentru a-ţi ghida inima"

Federova spunea...

ehh, cred ca ai dreptate desi mie mi s-a intamplat sa aleg tipi total diferiti dar si asa tot nu e perfect...dar e frumos ;))

ses spunea...

Depinde daca "cauti"..atunci incepi sa ai un tipar.Atat timp cat te lasi gen,"dusa de val" nu prea mai esti atenta la unele detalii[in totalitate]fiindca nu poti umbla chiar cu..oricine.

iri spunea...

ma, in greseli normale, maybe. dar eu personal, cand vine vorba de relatii, crush-uri, fling-uri sau cum mai vreti sa le spuneti, ma feresc de asemanari ca de dracu:)) adica tb sa fie opusi, pentru ca mi se pare ca doar asa pot sa vad exact ce-mi doresc de la EL (barbatul ideal). bine, nu o sa ma duc chiar pana la houseri si manelisti, dar ati prins voi ideea:">

Ruxi spunea...

De multe ori greselile se repeta...

Lillee spunea...

Eu cred ca-s doar coincidente. Nu cred in destin si alte cele si mai ales in tipare.

Chloe spunea...

Probabil tipele care dau peste acelasi tip de barbat sunt ca un magnet care atrag asta.Sper sa nu fiu si eu un magnet,pentru ca nu o sa mai suport un tip care sa ma insele.

calidor spunea...

"Intamplarile" se petrec de obicei in functie de profunzimea cu care participam la ele, de cat de mult lasam sa fim atinsi de ceva anume. Mintea subconstienta ramane impregnata cu tipare pe care noi le-am respins si care au capatat in acest fel mai mult sau mai putin putere asupra noastra, pentru ca am inceput sa ne comportam in functie de ele, raspunsurile noastre au inceput sa fie reactii subconstiente, in loc de actiuni liber consimtite. Subconstientul atrage atunci exact lucrurile pe care le contine deja, pentru ca exact cu asta se ocupa.
Fenomenul este bine cunoscut in psihologie si domeniile conexe.
"Cine se aseamana, se aduna", si "de ce iti este frica, de aia nu scapi", spun unii. Cam au dreptate.