sâmbătă, 26 mai 2012

Cand ti-o faci cu mana ta si "Asa se cuvine, mama"

Va scriu in pauza dintre franceza si drept, la care mai am 2 examene marti si miercuri.

M-am decis sa va scriu despre 2 lucruri cunoscute in cultura romaneasca "Omul si-o mai face si cu mana lui", versus "Asa se cuvine, mama"

Voi incepe cu a doua. Cred ca vorbele "Asa se cuvine, mama" nu le-am auzit niciodata propriu-zis din gura mamei mele. Mama nu mi-a tinut discursuri despre "Nu fa aia mama, ca o sa vorbeasca lumea". De asta probabil, acum, la 20 de ani, ma doare-n cot de ce gandesc altii despre actiunile mele. Cine este in dezacord cu ceea ce gandesc, fac si spun este liber sa ma ocoleasca, asa cum fac si eu. Suntem atatia oameni in toata lumea asta, nu ne oprim la unul. Bineinteles ca actionez totusi in conformitate cu intimitatea si libertatea altora, ca doar nu oi veni peste tine-n casa sa-ti spun cele de mai sus. Nietzche spunea ca libertatea ta este nelimitata atit timp cat nu incalca libertatea altora. Ei, dupa asta ma ghidez.

Daca m-as fi gandit la "Asa se cuvine" niciodata nu as fi avut curaj sa-mi dau jos sandalele si sa alerg prin ploaie. Daca m-as fi gandit la "Asa se cuvine"niciodata nu as fi iesit cu fusta scurta si tocuri inalte. Daca m-as fi gandit la "asa se cuvine" niciodata nu as fi dansat asa cum simt eu ca trebuie. Daca m-as fi gandit la "asa se cuvine", niciodata nu as fi avut curajul ies din tipar. Din orice fel de tipar.

Ce usor e sa te conformezi societatii, sa stai in anonimitate in multime, acoperit de o plapuma (imaginara, desigur). Sa spui "Da..." cand iti vine sa urli "NU!", sa te imbraci doar in culori inchise ca sa nu fii remarcat/a, sa spui doar ce trebuie, sa faci alegeri care sa le menajeze pe toate matusile si vecinele sa nu faca vreun infarct, sa nu-ti faci vreun tatuaj sau vreun piercing ca "nu te mai angajeaza nimeni", sa nu scrii pe blog, ca nu e in regula, sa nu ridici NICIODATA glasul, capisci?

Pai daca te adaptezi si joci dupa regulile lui "Asa se cuvine, mama", ajungi la vorba mea.."CAND TI-O FACI CU MANA TA..."

Da, ba, ti-o faci cu mana ta daca tu TRAIESTI, SIMTI SI JOCI dupa "Asa se cuvine". Sigur, ai tot dreptul sa-ti fie frica in loc sa ai curaj, sa te dai doi pasi in spate in loc de doi inainte. Dar de ce?! De ce sa nu spui Pot, Vreau si Merit, deci prin urmare se va intampla? Ai toate armele, oricine ai fi. Mai trebuie doar sa lupti. Oricate arme ai avea, daca nu le folosesti se reduc la zero...

Nu, ce am zis eu mai sus nu inseamna ca trebuie sa faci cu tot dinadinsul sa fii ALTFEL. Atitudinea e biletul spre o viata CUM O VREI TU. Take it or leave it.



2 comentarii:

Anonim spunea...

1) Spus ''nu fa'' este incorect. structura imperativului negativ se formeaza cu negatia si infinitivul verbului. 2) o doza de limitare a manifestarii ''dorintelor'' este dezirabila cel putin d.p.d.v social. nu suntem doar vointa, suntem si autocontrol; nu ne numim homo desiderium ci homo sapiens; fiinte rationale ne numim.

Cristina Cioba spunea...

@anonim-merci pt sfat, uite asta chiar nu stiam:)

sigur ca suntem si auto control insa in ce zic eu aici auto-controlul n-are de-a face.