luni, 14 mai 2012

Sesiune, partea II

Da, dupa cum nu este greu de ghicit din titlu, ma aflu in fata a celei de a doua sesiuni din viata mea de student (din seria: Cum imparti in silabe cuvantul SESIUNE? Raspuns: RE-STAN-TE!:) )

Din fericire (sau din pacate-dupa caz), acum ca m-am vazut scapata cu note uriase de mirobolantul BAC, ma panichez in fata sesiunilor (desi pentru BAC am avut un an de zile sa ma pregatesc pentru 3 materii si aici am 4 examene GRELE pe sesiune), ca deh, trebuie sa ne enervam si stresam si noi pentru ceva, nu? Nu reusesc insa sa-mi dau seama daca eu sunt singura panicata si altii le iau cu rabdare, sau toti suntem panicati. Tind sa spun c-as prefera cele 7-8 examene din Romania din niste motive bine intemeiate, si anume: Ai un suport de curs, frate. Ai de invatat 500 de pagini pentru un curs? Perfect, macar stii ce trebuie sa inveti. Aici arunci o privire pe powerpoint-urile care-s suport de curs, dar trebuie sa faci RESEARCH garla (imi scuzati expresia). La noi un examen inseamna s-alegi 3 intrebari din 12 la care sa faci ESEURI. 3 eseuri in 2 ore.

La noi este ora 1.47 AM. Da, invat noaptea, acum sunt intr-o mica pauza binemeritata. Este liniste, este muzica in fundal, este cafea si creier care inca functioneaza, deci...de ce nu?!

M-am obisnuit sa NOTEZ. O data, de doua ori, de trei ori, de cate ori este nevoie. Vedeti? Si frica asta de restante e motivanta. Pui mana si inveti, chiar daca ai prefera sa faci ORICE altceva (aviz amatorilor!). Sunt inconjurata de 1,2,3  hm...4 caiete si vreo 5 carti. Public law and human rights, political sciences, iar mai spre dimineata abordam cu sictir spaniola, ca aia-i usoara.

In rest? Respir, traiesc, incerc sa nu ma enervez si SA INVAT. Mult. They say that life starts at the end of your comfort zone. Testez. Si va zic si voua dupa. Incerc sa fiu mai buna. Nu imi iese de fiecare data, dar incerc. Incerc..si o sa fie bine.

Si acum intreb: Voi ce metoda de invatat aveti? Invatati din timp, sau lasati pe ultima suta de metri? Invatati ziua, noaptea?


PS: Este vreunul dintre voi care nu a avut nicio restanta?

2 comentarii:

sunshine spunea...

Eu mereu invat pe ultima suta de metri si parca atunci imi iese cel mai bine:)) Pentru ca iau note mari.
Eu am BAC-ul anul asta si mi-e o frica:(
Dar acum, cand vad ca altii o duc mai greu, voi incerca sa nu ma mai plang atat.
Nu as putea sa-ti spun o metoda de invatat, eu pur si simplu iau caietul/foile/cartea, ma duc intr-o camera unde am liniste totala si incep sa citesc apoi incerc sa retin aumite parti care mi s-au parut mai importante.
Noaptea nu prea am invatat, mai mult dimineata. Puneam ceasul sa sune la 4-5, depinde cat aveam de invatat.
Multa bafta cu invatatul, stiu cat poate fi de greu dar " Razbim noi cumva la lumina!".
:*

Oanna Maria spunea...

In sesiune invat si eu :))). Daca am teste in timpul semestrului, normal ca invat si atunci :)), dar asa nu ma stresez. Pe altii ii vad panicati rau de tot...