duminică, 10 martie 2013

Ce TREBUIE sa vizitati in Edinburgh

La inceputul anului mi-am facut o lista de DO IT pe care scria asa: viziteaza Edinburgh si Londra.

Pe 9 si 10 februarie am vizitat Edinburgh, capitala Scotiei, pret de 2 zile. Este minunta. Am vizitat cladiri, muzee, locuri foarte frumoase, iar strazile capitalei sunt incarcate de istorie si speciale din toate punctele de vedere. Strazile late, oamenii pe strazi, studentii...totul este frumos. Sunt oameni FRUMOSI!

Pretul biletului. Chiar daca va dau acest detaliu, cat am platit eu de aici, ar fi irelevant, deoarece am plecat din Aberdeen, cu un pret modic de autobuz, durata calatoriei fiind de 3 ore si jumatate, aproximativ. Nu stiu, dar banuiesc ca exista zboruri low cost din Bucuresti.

Hotelul. Hotelul a costat 25 de lire camera single pe noapte si se numeste Tune Hotel. Norocul a fost ca este la cam 20 de minute de mers pe jos de centru, deci prin urmare costurile. AICI gasiti site-ul hotelului si pozele aferente.

Acum ca am lamurit "formalitatile", am sa va fac o lista cu locurile pe care le-am vizitat, adresa acestora si pretul intrarii.

1. Scottish National Gallery.

Intrarea este libera si galeria este minunata. Este impartita pe departamente, cel mai mult m-au incantat picturile franceze pentru care am o pasiune, acolo gasind o parte din tablourile mele preferate, spre surprinderea mea.

Gasiti tablouri inca din perioada renascentista pana la finele secolului XX. Consider ca merita o vizita, nu va dura prea mult, promit.



2. Musem on the Mound.

Localizat la 2 minute de mers pe jos de Scottish National Gallery, Musem on the Mound are si el intrarea gratuita.

Ce este special la acest muzeu? Puteti vedea bancnote adunate la un loc in valoare de un milion de lire, cea mai veche bancnota a Scotiei, istoria faimoasei Bank of Scotland.

Nici acesta nu dureaza mult, fiind un muzeu micut, insa merita pe deplin.



3. The real Mary's King's close.

Nu are niciun rost sa vizitati Edinburgh daca nu ajungeti si AICI. In acest tur fabulos veti vedea cum traiau oamenii in Scotia in secolul XVII, istorie amestecata cu umor si cu locuri intunecate.

Pretul acestui tur este de 12, 95 lire pentru adulti, 7.45 pentru copii (a se nota ca turul nu este potrivit pentru copiii sub 5 anisori) si 11,45 pentru studenti la prezentarea unui ID valabil de student (la noi a functionat pentru ca studiem in UK, dar banuiesc ca trebuie sa mearga si cu orice alt ID...)

Aici din pacate nu am fost autorizati sa facem poze, insa nici nu ar fi iesit, fiind intuneric.

4. Camera Obscura.

AICI gasiti site-ul lor, este o atractie simpatica, cu fel si fel de iluzii optice, oglinzi, locuri haioase de facut poze dar punctul central al acestei atractii este un tur 360 al imprejurimilor, direct de pe acoperis. Camera obscura este situata exact la poalele castelului, o veti localiza rapid.

 Preturile sunt urmatoarele: Adult 11,95, student 9,95. Fac si reduceri pentru grupuri, de asemenea.



5. Museum of childhood. 

Intrarea este de asemeni libera, ca majoritatea atractiilor din Edinburgh, este un muzeu micut, dar care merita vizitat, va las si niste poze de preview.

Este situat pe High Street, la numarul 42. Merita, ca sa treceti printr-o mica istorioara a copilariei.




6. Elephant's house cafe.

Aceasta cafenea este aceea in care J.K. Rowling a scris parti masive din Harry Potter, avand priveliste de pe geam chiar maretul castel. Aici am savurat o placinta de mere cu inghetata si o ciocolata calda. Nu este exagerat de scumpa (2,20 ciocolata calda si 5 lire placinta), atmosfera este minunata, locul este foarte placut si cald.



Din pacate, nu am reusit sa vizitam mai mult de atat, castelul l-am vazut la exterior dupa ce am auzit din surse sigure ca nu este cazul si nu merita a plati intrarea pentru a il vizita si pe interior. Calatoria noastra a durat doar 2 zile, in care am reusit sa vedem toate aceste lucruri, sa ne plimbam, ba chiar sa facem si un pic de shopping.

As dori sa va recomand, daca considerati ca acest lucru poate fi adaugat in bugetul vostru, sa faceti un ghost tour. Ghidul va va duce in locurile care au faima de a fi renumite, precum niste cimitire si strazile orasului, spunandu-va povesti. Desigur, nu veti vedea fantome (noi nu am vazut, dar cine stie), insa este foarte interesant si putin infricosator! Am platit 10 lire, cu cardul de student.

Ca si concluzie, Edinburgh nu este un oras scump (nu mai scump decat Aberdeen, in orice caz), mancarea este decenta (neaparat sa incercati faimosul Scottish breakfast-cam peste tot este 5-6 lire).

Suvenirurile au si ele preturi decente: 3-4 lire un magnet de frigider (eu ii colectionez, asa ca vanez peste tot pe unde merg). Alte suveniruri de regula nu cumpar, deoarece de obicei fie am limita la bagaj, fie ma incarc cu alte lucruri (precum shopping, bata-l vina), asa ca ma multumesc la aceste obiecte micute.

Merita pe deplin o excursie aceasta frumoasa capitala si cred cu tarie ca nu doar pentru noi, care am ajuns repede acolo-ci si pentru voi, chiar si din Romania care nu este tocmai aproape.



Un comentariu:

Unknown spunea...

E bine de stiut ce sa evitam daca ajungem pe acolo, multumesc:d